Smeri jadranja

Jadranje je v teoriji zelo preprosto. Vse je odvisno le od zategovanja in popuščanja jadra. Pozicija jadra je odvisna od smeri vetra oz. od želene smeri glede na veter. Glede na smer vetra poznamo tri osnovne oblike jadranja oz. smeri vožnje in dve vmesni obliki.

smeri_jadranja_slika.jpg

Orca 20° - 45°

je jadranje proti vetru. Genova in glavno jadra pri tem zajemata veter iz iste smeri pod kotom 20°-45°. Prvi znak je, da nam jadro začne plapolati, nato pa se barka ustavi, v nekaterih primerih pa se pomika tudi nazaj. Pri jadranju v orco lahko do naše destinacije pridemo le z cik-cakanjem in z jadrom zategnjenim do konca oz. toliko kot je mogoče.

Bočno jadranje 45° - 75°

To je jadranje od vetra, pri katerem je jadro zategnjeno⁄spuščeno do polovice (jadro je pod kotom 45 stopinj glede na barko).  Pri bočnem  jadranju je jadrnica pod pravim kotom glede na  veter in se premika stran od vetra.

Jadranje v krmo 75° - 90°

To je jadranje Pri katerem nam veter piha v hrbet, zato je treba jadra spustiti, da so pravokotno na barko. Jadranje v krmo je lahko nevarno, saj pri obratu od vetra (poja-la-banda) jadro zelo hitro spremeni pozicijo in zamenja strani, če nismo previdni nas lahko spodnji del jadra (bum) močno udari po glavi ter povzroči hude poškodbe. Ob nenadni spremembi smeri vetra se ta premik jadra lahko zgodi tudi nepričakovano. 

Pri jadranju obstajata dva načina vožnje, leve in desne uzde. Na desnih uzdah smo takrat, ko sedimo na desnem boku, jadro je na naši levi, vozimo pa od desne proti levi. Leve uzde so obratne.