Remont krmila 2. del

V prvem delu članka sem opisoval kako je potekala demotaža krmila. S pogledm na os krmila je bilo vsakomur jasno, da je zadeva fuč! Porodilo pa se je vprašanje, kako da je os tako propadla? Saj konstruktor bi pa že moral vse upoštevati. Začela se je odisejada, kateri material sedaj uporabiti? Za izdelavo nove os krmila sem poiskal pomoč pri Darku. Darko je strojnik, letalec in zelo natančen pri svojem delu. Po krajši debati so se pojavila prva vprašanja.

  • Ali bodo ležaji na barki zdržali?
  • Struženje osi je potrebno opraviti na CNC stroju?
  • Cena struženja nerjavečega jekla?

Po iskanju primernega materiala mi je pomagal naš član Marko, ki je angažiral celo profesorja na fakulteti, če je Al 6082 primeren material. Izkazalo se je da je za morsko vodo najbolj primeren material iz serije Al 5xxx, vendar se uporablja tudi serija Al 6xxx.

Zakaj je na osi krmila nastopila korozija? Ob izdelavi krmila je bil uporabljen material Al 2023, ki ima eno od lastnosti in sicer zelo slabo korozijsko odpornost?! Poleg tega os ni bila eloksirana. Eloksacija je  elektrokemični proces, pri katerem se na aluminiju ustvari debelejša oksidna plast, ki površino  zaščiti.

Os krmila, dimenzije  fi 60 mm sem naročil in ob pogledu na njo ob prevzemu me je kar zmrazilo, koliko materiala bo šlo v odpad. Os krmila je konična fi 60 mm na fi 35 mm. Polovico materiala bo šlo v odpad. Naslednja postaja je bilo iskanje delavnice, ki bo postružila obdelovanec velikosti 1700mm. Darko je našel v Škofji Loki delavnico, kjer so postružili po načrtih.  V podjetju Teroxal so mi os eloksirali, kar je bila največja sreča, saj je zelo težko dobiti podjetje, ki ti elokscirajo tako velik kos.

Napočil je čas, da krmilo laminiramo. V podjetju Mirnik TG, nama je lastnik Gorazd, lepo razložil in predlagal ustrezno rešitev. Operacija laminiranje se je začela. Garaža je postala trenutna delavnica. Naš član Branko je prevzel vso odgovornost in končni produkt je odličen!