Jadranje v šibkem vetru

 
Jadranje v šibkem vetru je lahko zadovoljstvo in radost. Vendar primerno hitrost dosežemo le z največjo možno površino kar se da lahkih jader.

Le redke so jadrnice s popolno jadrno garderobo. Večina je zaradi varnosti bolje preskrbljena z jadri za močnejše vetrove. V šibkem vetru dvignemo največja in najlažja jadra, špinaker ali največjo genovo. 

Jadranje s špinakerjem v zelo šibkem vetru je lahko silno neprijetno, še posebno z vetrom v krmo ali ko se barka opoteka. Pogosta napaka jadranja v šibkem vetru so preveč pritegnjena jadra, še zlasti pri plovbi v veter. V takih razmerah morajo biti popuščena,  tako da barka odpade nadaljnjih 100 od vetra in dobi hitrost. Dvižnici glavnega jadra in prečke naj bosta popuščeni, kar jadro napolni. 
Za šibek veter je potrebna potrpežljivost, pozorno opazovanje nastajajočih oblakov in znakov vetra na vodni površini, pa tudi nežna roka na krmilu.
 
V mirnem vremenu lahko več vetra pričakujemo ob obali. Mornik (veter z morja) se pojavi okoli 11 ure. Če zjutraj še piha z obale proti morju, bo mornik zapihal poldneva. Močnejši je ob obali in oslabi kakšnih 10 milj od nje, torej se je bolje držati obale. Pri obalni plovbi upoštevamo rek Veter sledi soncu . Na severni polobli se veter čez dan obrača tako, da bo na južno obalo pihal proti večeru z JZ ali celo Z smeri.