Skip to navigation
Skip to main content
Jadralni klub NEPTUN
Jadranje sem ter tja, morda pa kdaj tudi čez lužo.
Domov
Za člane
Vreme
Galerija
Dnevnik plovbe
Dogodki
Kontakt
Humor
Nahajate se tukaj
Domov
»
Dnevnik plovbe
»
Batoo
» 1. dan Mali Lošinj - Premuda
1. dan Mali Lošinj - Premuda
Plovba:
BATOO
Datum:
sobota, Julij 13, 2024
Prepluta pot:
17 NM
Povprečna hitrost:
4.00 vozla
Jadranje:
1 ur
Motor:
3 ur
Vreme:
Sonce
Stanje morja:
daljši valovi, pojav morske pene
Stanje vetra:
zmeren veter
nazaj
vse
naprej
Pri dan dopusta se je pričel. Zjutraj zarana smo odpeketali iz našega doma proti jugu. S prijatelji, ki so prav tako pričeli z dopustom smo skupaj potovali vse do Cresa. Gneča na avtocesti, gneča na vstopu na trajekt in na koncu smo se srečno pripeljali na Mali Lošinj. Vročina se je postopoma dvigala, le na naši barčici je bilo kar znosno. Lahen vetrič je vztrajno pihal skozi vse odprtine na barki. Hitro smo zložili naše »punkle« in prižgal oba hladilnika. Želodčka mladih mornarjev sta že pošteno kurila in bila je ura za lahko kosilo. Na vrtu lokala pred nakupovalnim centrom smo vsi skupaj pojedli zelo solidno kosilo. Cena? Zelo sprejemljiva le 40€. Dva hamburgerja s krompirčkom, zagrebški zrezek, riž, pivo, voda in coca cola. Nakup v trgovini nas je presenetil, račun je bil kar zasoljen 250€. Tekom današnjega dne se bova z vice admiralom poglobila v račun.
Vse skupaj pripeljemo na barko, ponovno zlagamo na barko, nato je vice admiral vse lepo sortiral in pospravil na svoje mesto. Čas za odhod se je nepreklicno bližal. Pihal je že malce okrepljen zahodnik in izplutje iz marine je bilo dinamično. Odrivanje barke od sosednih bark in že smo bili na poti. Perkins in avto pilot sta poskrbela, da sem lahko namestil glavno in krmno jadro za flok je bilo potrebno počakati. Ob izplutju iz zaliva in mimo otoka Koludarc je napočil čas resnice. Razvijem celoten flok in že smo pričeli jadrati. Dobre 3.5 vozla nas je veter potiskal v južno smer proti otoku Premuda. Po dobri uri jadranja je veter pričel malce pojenjati in ni nam preostalo drugega kot da zaženem motor. Valovi iz zahodne strani so barko premetaval enkrat levo, drugič desno. Posadka se je poskrila in si privoščila popoldanski počitek. Valovi so bili kar naporni, ne tako tako kot ob zadnjem premiku Octopussy-a iz Tržiča do Verude. Takrat sem prvič po dolgem času klical jelene.
Prihod na Premudo je bil ob predvideni uri, sonce je bilo navkljub popoldanski uri, še vedno zelo močno. Privez na bojo smo opravili v drugi poskusu. Ohladitev v prijetni vodi je bil neprecenljiva. Zaradi močnega toka v kanalu pred mestom Kali smo se držali bolj ob barki. Med plovbo sem izvajal nova testiranja avto pilota. Volan sem fiksiral tako, da se ni nič premikal ob delovanju avto pilota. Posledica? Hidravlično olje iz rezervoarja je pričelo vztrajno kapljati. Le zakaj? Nato sem po ohladitvi pričel s servisiranjem. Vse iz skladiščnega prostora sem moral zložiti, da sem prišel do olja, lija in orodja. Odvijem pokrovček rezervoarja, zamenjam o-ring ter dolijem nekaj olja, vse skupaj ni bilo omembe vredno. Ampak zakaj mi je začelo kapljati? Pri montaži avto pilota nismo namestili nepovratnih ventilov, ki preprečujejo, da bi olje potovalo nazaj do rezervoarja. S tem, ko sem fiksiral volan je pumpa segrela manjšo količino olja in posledično je začelo kapljati, ali pa se je pritisk toliko povečal, da je zaradi tega začelo kapljati? V glavnem, vse je v redu. Ob letnem remontu bom namestil nepovratne ventile.
Vice admiral pripravi lahko večerjo in vmes prihrumi inkasant, cca 50€ je boja za našega Batoo-ja. Mah, danes naj bo, ker smo utrujeni in na Premudi je lahko ponoči zoprno zaradi valov iz zahoda. Od jutri naprej ne gre nič več dinarčkov inkasantom v žep! Večerno kopanje, buteljka dobrega vina in obvezno fotografiranje sočnega zahoda, moje nove profilke in preganjanja komarjev. Ob 22:00 smo že vsi popadali v svoje kajute in sladko zaspali.