5574 view(s)
Varnost marine želijo mnogi zamenjati za svobodo samotnih sidrišč in tako dobiva sidranje spet večjo veljavo. Praviloma je potovalna jadrnica opremljena z velikim glavnim sidrom na verigi in manjšim pomožnim sidrom s krajšo verigo in daljšo najlonsko vrvjo. Močna in zelo raztegljiva najlonska vrv ublaži močne sunke, ki delujejo na sidro v težavnih razmerah.
Glavno sidro naj tehta 0,5 kg na vsakih 30 cm dolžine barke, pomožno kakšnih 20 % manj. Nič ne more nadomestiti teže sidra, čeprav je napredek pri njegovem oblikovanju očiten.
Na križarjenju imejmo na barki dva različna tipa sider, ki bosta ustrezala različnim vrstam dna. Veriga je naprodaj na kilograme ali metre, debelina verige pa pomeni premer kovine njenega člena.
Klasično admiralsko sidro je primerno za kamnito dno. Ker se v podlago zarije le en njegov krak, je njegova teža pomembna.
Maček sidro je primerno za kamnito dno uporablja se lahko kot pomožno sidro.
Danforth sidro zelo dobro drži v blatu, pesku in mivki, vendar je nezanesljiv na kamnitem in travnatem dnu.
Bruce sidro primerno za pesek in blato. Zelo dobro drži in je učinkovito na krajši verigi.
Plužno sidro CQR priemrno za peščeno, blatno in travnato poraslo dno in tudi mešano skalno-peščeno. Zglob omogoča gibljivi plošči, da se pod kotom zarije v podlago, čeprav največkrat ne zagrabi takoj.
vir: Jadralski priročnik, Halsey C. Herreshoff, 2002